The analysis of Consumer behavior on Phablet market

패블릿 시장에 대한 소비자 행태분석

  • Published : 2015.05.26

Abstract

Ever since Samsung Electronics has released its first Galaxy Note series, it has been releasing a new different Galaxy model every year and now Galaxy Note 4 has been released in 2015. The consumers' interest in 'Phablet' has been growing since the release of Galaxy Note 1, and the market share rate for Phablet, which was only about 2 % out of the entire mobile phone market in 2013, has grown to 10% within just a year. This thesis analyzed the response of consumers about the Phablet, and expected the future of the Phablet market. Consumer behavior analysis was conducted through a questionnaire.

2011년 삼성이 처음으로 '갤럭시 노트1'이 출시된 이후 매년 갤럭시 노트 시리즈를 출시하여 2015년 현재 갤럭시 노트4까지 출시되었다. 갤럭시 노트1의 출시로 '패블릿'에 대한 관심은 급증되었고 2013년 전체 핸드폰 중 2%밖에 되지 않았던 패블릿의 시장 점유율은 불과 1년 만에 10%까지 증가하였다. 본고에서는 향후 패블릿 시장에 대한 소비자의 반응을 분석하여 패블릿 시장을 전망하였다. 소비자행태 분석은 설문조사를 통하여 행했다.

Keywords