Identity of Religions in Big-Data Analysis

빅데이터 분석에서 나타난 종교의 이해

  • Kim, Do-Goan (Wonkwang University (School of Information and e-Commerce. Institute of Convergence and Creativity)) ;
  • Jin, Chan-Yong (Wonkwang University (School of Information and e-Commerce. Institute of Convergence and Creativity))
  • Published : 2015.05.26

Abstract

Big Data environments have much more potential in not only business purpose and other various purposes. In this point, through the big-data analysis, this study is to show the identity of religions in big-data and to suggest the ways of ICT environments usage in the view of religions.

현재의 빅데이터 환경은 비즈니스 목적뿐 아니라 다양한 목적을 위해 활용될 가능성이 있다. 이러한 점에서 본 연구에서는 빅데이터를 해 일반 대중들의 종교에 대한 인식 등을 분석하여, ICT 환경에서의 종교의 모습을 되돌아 보고, 나아가 종교적 측면에서의 ICT활용에 대한 방안을 제시하고자 한다.

Keywords