연안VTS 관제대상 확대(유선)에 따른 고찰

  • 엄윤상 (남해해양경비안전본부 경비안전과 통영연안VTS) ;
  • 김성훈 (남해해양경비안전본부 경비안전과 통영연안VTS) ;
  • 김준호 (남해해양경비안전본부 경비안전과 통영연안VTS) ;
  • 박규민 (남해해양경비안전본부 경비안전과 통영연안VTS) ;
  • 김창일 (통영연안VTS 센터)
  • 발행 : 2015.07.09

초록

2015. 04. 20.부터 2톤 이상 AIS를 설치한 유선을 관제대상으로 지정 고시(연안 해상교통 관제운영에 관한 고시)되면서 전국적으로 유선 보유척수가 가장 많은 통영 연안VTS에서 유선 관제 시행 중 도출된 문제점들에 대한 개선책을 모색하고 보다 더 효율적이고 안전한 관제를 통해 유선해양사고 방지 및 신속한 상황대처로 안전한 바다 조성에 이바지하고자 한다.

As the new notification of Ministry of Public Safety and Security on the management of coastal VTS has been effective since April $20^{th}$ this year, all pleasure ships over 2 tons with AIS device(Automatic Identification System) must be the objects given certain vessel traffic service. So Tong-yeong Coastal VTS which has the largest number of pleasure ship throughout the country tries to review some problems that have emerged since the beginning and require consideration in all its aspects to prevent any maritime incidents related with pleasure ships and contribute largely to making our sea safe.

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