Marketing Activation Strategy of Women's Fashion Market

여성 패션 시장의 마케팅 활성화 전략방안

  • Lee, Hyun-chang (Wonkwang University School of Info. and e-Comm, Institute of Convergence and Creativtiy) ;
  • Seo, Shin-lim (Wonkwang University School of Info. and e-Comm, Institute of Convergence and Creativtiy) ;
  • Cho, Min-gyu (Wonkwang University School of Info. and e-Comm, Institute of Convergence and Creativtiy) ;
  • Shin, Sung-yoon (Kunsan University Dept. of Computer Information Science)
  • 이현창 (원광대학교정보전자상거래. 융복합창의연구소) ;
  • 서신림 (원광대학교정보전자상거래. 융복합창의연구소) ;
  • 조민규 (원광대학교정보전자상거래. 융복합창의연구소) ;
  • 신성윤 (군산대학교 컴퓨터정보과학과)
  • Published : 2013.10.25

Abstract

With the development of economy, people's self-interest about one's appearance has been increasing. Among them, especially interest in women's fashion is increasing very. By increasing interest of women's appearance, requirements of various women's fashion marketing ways are increasing and the women's fashion market is expanding as much as it is. Therefore, in this paper, we propose the strategies for marketing activation in women's fashion after consideration of general women's fashion marketing strategies. Through the activation of the marketing strategies, marketing in a women's fashion market is expected to be competitive.

경제 발전과 더불어 사람들의 자기 외모에 대한 관심이 많이 증가하고 있다. 그중에 특히 여성들의 패션에 대한 관심은 매우 증가하고 있는 추세이다. 여성들의 외모에 대한 관심이 증가함으로써 여성들의 패션 마케팅에 대한 요구가 점차 증가하고 있으며, 그만큼 여성 패션 시장이 확대되어지고 있다. 이에 본 연구에서는 여성의 패션 시장을 중심으로 여성 패션에 대한 마케팅 활성화 전략에 대해 살펴보고 전략을 제시해고보가 한다. 본 연구의 여성 패션 활성화 전략을 통해서 여성패션 마케팅 시장에서 경쟁력있는 기대 효과를 얻을 수 있다.

Keywords