Proceedings of the Korean Institute of Information and Commucation Sciences Conference (한국정보통신학회:학술대회논문집)
- 2012.10a
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- Pages.671-674
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- 2012
A Design and Implementation of Application based on HTML5 of N-Screen Service
N-Screen Service를 위한 HTML5 기반의 Application 설계 및 구현
- Kim, Jeong-Jae (Kwanwoon Univ.) ;
- Seo, Joo-Hyun (Kwanwoon Univ.) ;
- Choi, Hyun-Woo (Kwanwoon Univ.) ;
- Lee, Jun-Ho (Kwanwoon Univ.) ;
- Kim, Jun-su (Kwanwoon Univ.) ;
- Cho, Kuk-Hyun (Kwanwoon Univ.)
- Published : 2012.10.26
Abstract
Recently, depending on the development of smart devices, a variable services have been offered to meet user's convenience. Due to these advance, the needs of users are extremely being diversified and more specific. In that situation, the needs for the N-Screen system has been varied and gradually evolved. An existing N-Screen system that use the way of video streaming upload its multimedia contents to their own cloud server so that might take a long play-reaction time and the number of user is limited by the server's performance. Because of the web based protocol adopted by existing N-Screen system, there are many different problems like high delay, overhead and something caused by simplex data communications. Therefore, to solve the problems above, this study proposes an application based on HTML5. This application supports Video tag and Progressive download via HTML5 so that improves the play-reaction time for multimedia contents. This system can also get rid of the chronic problems such as an access limitation for lots of users as per video streaming encoding. Also, through web sockets, this study proposes a system that has lower delay than the existing system and communicates in full duplex to be able to link dynamically.
최근 스마트 기기가 발전함에 따라 가정 내에서 사용자의 편의성 추구를 위하여 다양한 서비스들이 제공되고 있다. 다양한 서비스들의 발달로 사용자들의 요구가 다변화 되며 요구의 정도 또한 전보다 한층 명확해지고 있다. 이러한 상황에서 사용자들의 N-Screen에 대한 요구도 다양하게 변모 되고 있으며, 그 흐름 또한 점차 진화해 나가는 실정이다. 기존의 N-Screen 시스템은 클라우드 서버로 해당 멀티미디어 콘텐츠를 모두 업로드 하여 비디오 스트리밍 방식을 사용하기 때문에 재생반응속도가 느리며, 서버의 성능에 따라 사용자수가 제한되는 문제가 발생한다. 또한 기존의 N-Screen 서비스는 웹 형태의 프로토콜을 사용하기 때문에 단방향 통신으로 수반되는 높은 지연과 오버 헤드 등의 여러 가지 문제들이 야기된다. 따라서 이러한 문제들을 해결하기 위하여 본 논문에서는 HTML5 기반의 Application을 제안한다. 제안된 시스템은 HTML5기반의 비디오 태그 (Video tag)와 프로그레시브 다운로드 (Progressive Download)를 지원하여 재생되는 멀티미디어 콘텐츠의 재생반응속도를 개선한다. 이는 비디오 스트리밍 방식에서 오는 고질적인 문제인 콘텐츠 재생반응속도와 비디오 스트리밍을 위한 콘텐츠 인코딩에서 오는 대규모 사용자의 접속제한을 해소할 수 있다. 또한 웹소켓을 통하여 기존의 N-Screen 시스템보다 낮은 지연과 양방향 소통으로 인하여 동적인 연결이 가능한 시스템을 제안한다.