Proceedings of the Korean Institute of Information and Commucation Sciences Conference (한국정보통신학회:학술대회논문집)
- 2012.10a
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- Pages.460-461
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- 2012
Game design using a low-level game development kit
저수준 게임개발도구를 이용한 게임 설계
- Jang, Ki-hong (Paichai University) ;
- Park, Jong-min (Paichai University) ;
- Park, Dae-ho (Paichai University) ;
- Kim, Seok-hun (Suwon Women's College) ;
- Kim, SooKyun (Paichai University) ;
- An, SyungOg (Paichai University)
- 장기홍 (배재대학교 게임공학과) ;
- 박종민 (배재대학교 게임공학과) ;
- 박대호 (배재대학교 게임공학과) ;
- 김석훈 (수원여자대학교 디지털미디어학과) ;
- 김수균 (배재대학교 게임공학과) ;
- 안성옥 (배재대학교 게임공학과)
- Published : 2012.10.26
Abstract
Currently, many PC games are developed using game engines. Although these game engines provide many functions, there are also downsides such as limitations of the engine itself and development costs. This is essentially why DirectX, which has relatively few limitations and requires minimal expenses, is still considered a very useful game development tool. This thesis lays out the design plan for a war action genre game called Aeon of Strife using low quality game development tools.
현재 많은 PC용 게임들은 게임 엔진을 통해 개발되고 있다. 이러한 게임 엔진은 많은 기능을 제공하고 있지만 엔진 고유의 제약과 개발 비용의 부담요소가 발생한다. 이렇기 때문에 상대적으로 개발 도구 고유의 제약이 적고 개발 비용이 적게 들어가는 저수준 게임개발도구인 DirectX는 현재에도 많은 장점이 있는 개발 도구이다. 본 논문에서는 저수준 게임개발도구를 이용하여 공성 대전액션장르(Aeon Of Strife)게임을 설계한다.