Proceedings of the Korean Institute of Information and Commucation Sciences Conference (한국정보통신학회:학술대회논문집)
- 2012.05a
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- Pages.383-386
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- 2012
The Impacts of Acceptance Decision Factors of Tourism Social Network Service(SNS)
관광서비스로서 소셜네트워크 서비스(SNS)의 수용결정요인에 관한 연구
- Park, Hyun-Jee (Tongmyong University) ;
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Park, Jung-Hwan
(Tongmyong University) ;
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Oh, Am-Suk
(Tongmyong University) ;
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Kim, Jung-In
(Tongmyong University) ;
- Yoon, Jung-Hun (Tongmyong University) ;
- Kim, Young-Ha (Tongmyong University)
- Published : 2012.05.26
Abstract
In this paper, we intended to analyze the relationship among tourist's acceptance decision,perceived value, satisfaction and continuous use intention for social network service. For this study, the self-administered questionnaire for 199 tourists was employed.
본 연구는 관광서비스로서 소셜네트워크 서비스(SNS)에 대한 관광객의 수용결정요인에 대하여 분석하였다. 세부적으로 관광객의 소셜네트워크 서비스에 대한 수용결정요인이 지각된 가치, 만족, 지속적 이용의도 등에 미치는 영향을 분석하였다.
Keywords
- tourism social network service;
- acceptance decision factor;
- perceived value;
- satisfaction;
- continuous use intention