Analysis on the Relation between Induced Longitudinal Voltage and Induced Noise Voltage caused by Electrified Railway system

고속전철시설에 의한 전력유도현상의 종전압과 잡음전압의 관계 분석

  • Cho, Mun-Hwan (ETRI(Electronics and Telecommunications Research Institute)) ;
  • Lee, Snag-Mu (ETRI(Electronics and Telecommunications Research Institute)) ;
  • Cho, Pyung-Dong (ETRI(Electronics and Telecommunications Research Institute))
  • Published : 2011.10.26

Abstract

Induced longitudinal voltage and induced noise voltage are used in the analysis on the power induction phenomenon and it is well known that these are in the subordinate relationship. But sometimes. there is a confusing situation that these voltages have not exact subordinate relationship in the actual measurement fields. So. we have analyze the correlation between induced longitudinal voltage and induced noise voltage by using tile actual measured data in the fields of 30 urban areas and 30 rural areas.

전력 유도 현상을 평가하는데는 통상 유도 잡음 전압과 종전압 수치를 측정하는데 이 두 잡음은 일반적으로 종전압 수치의 변화에 따라 잡음 진압이 종속적인 관계로 변화한다고 이해되고 있다. 하지만, 실제 전력유도를 평가하기 위한 현장에서 잡음전압이 종전압의 변화에 정확하게 종속적으로 변화되지 않는 현상이 발생하여 혼란을 야기하고 있다. 이에 도시 차폐 효과의 실증 분석을 위해 각각 30개 지역에서 측정된 도시와 시골 개소에서의 종전압 데이터와 잡음전압 데이터를 동기화 프로그램을 통하여 가장 근접한 시간에서 또는 동일한 시간에서 측정된 잡음 수치를 선별하고 이를 비교하여 종전압에 대한 잡음 전압의 변화 관계를 분석해본다.

Keywords

Acknowledgement

Supported by : 방송통신위원회