Use and Business Analysis of the 'C'Group Internet Phone on National Information and Communication Service

국가정보통신서비스의 'C'그룹 인터넷전화 사업현황과 이용 분석

  • 신진 (호서대학교 벤처전문대학원) ;
  • 박대우 (호서대학교 벤처전문대학원)
  • Published : 2011.10.26

Abstract

National Information and Communication Services of Public Administration and Security organized by the 'A' group (Line service network), 'B' group (IP service network), 'C'Group (Voice over Internet protocol(VoIP) service, IP application services) are provided by constructing the infrastructure. National Information and Communications Services 'C' group, providers are providing VoIP services. In this paper, national information and communications service 'C' group, providers of domestic calls, international calls, including calls to move we will study the basic telephone service. And text messaging, video telephony, IP-Centrex services, etc. we will study the seven value-added services. In addition, national information and communication service providers on the status of the project based on the analysis of national information and communication Internet telephone network using Internet telephony is the type of analysis. In this study, national information and communications services industry, will serve as the basis for the development.

국가정보통신서비스는 행정안전부 주관으로 'A'그룹(회선서비스망), 'B'그룹(IP서비스망), 'C'그룹 (인터넷전화서비스, IP응용서비스)으로 인프라를 구성하여 제공하고 있다. 국가정보통신서비스 'C'그룹 사업자는 인터넷전화 서비스를 제공하고 있다. 본 논문에서는 국가정보통신서비스 'C'그룹 사업자의 국내통화, 국제통화, 이동통화 등의 기본 통화 서비스와 문자메시지, 영상통화, IP-Centrex 서비스 등 7개의 부가서비스를 연구한다. 또한 국가정보통신서비스 사업자의 사업 현황을 분석을 토대로 국가정보통신 인터넷전화망의 인터넷전화 이용 유형을 분석한다. 본 연구는 국가정보통신서비스 산업발전을 위한 기초 자료로 활용될 것이다.

Keywords