Types and Characterization of Online Game vs. G-learning Content

온라인게임과 G-러닝 콘텐츠 유형 및 특성 분석

  • Published : 2010.05.27

Abstract

Currently most of the educational content to learners to provide more learning opportunities despite the inevitable in terms of its content and format have not only due to the limitations and problems, this alternative to the creation of a new generation of educational content, research is required urgently. In this paper, G-learning content, online games and through the analysis of the type and characteristics is to overcome this problem.

현재 대부분의 교육용 콘텐츠는 학습자들에게 많은 배움의 기회를 제공하고 있음에도 불구하고 그 내용과 형식면에서 필연적으로 가질 수 밖에 없는 한계와 문제점으로 인하여, 이를 대체하는 새로운 차세대 교육 콘텐츠의 제작 방법에 관한 연구가 절실히 요구되고 있다. 이에 본 논문에서는 온라인게임 과 G-러닝 콘텐츠 유형 및 특성 분석을 통하여 이를 극복하고자 한다.

Keywords