운동경기 VR Simulation을 위한 나무 사실감 연구 "가상현실 나무의 그림자와 거리감을 중심으로"

A Study on the VR Simulation Program for the Sport of Realistic Trees

  • 신화현 (호서대학교 벤처전문대학원 IT응용기술학과) ;
  • 박대우 (호서대학교 벤처전문대학원 IT응용기술학과)
  • Shin, Hwa-Hyun (Dept. of, IT Application Technology, Hoseo Graduate School of Venture) ;
  • Park, Dea-Woo (Dept. of, IT Application Technology, Hoseo Graduate School of Venture)
  • 발행 : 2010.05.27

초록

승마, 사격, 골프 등 운동경기에서 현장 화면을 구성하는 배경 그래픽은 경기의 승패를 좌우하는 중요한 요소이다. 하지만 이들 경기는 현장에서 직접 해야 하는 한계성이 있으며, 운동경기의 게임이나 simulation에서는 실시간 운용인 이유로 배경의 사실감 표현이 떨어진다. 본 논문에서는 이 한계성 극복을 위해서 경기 현장에서의 사진을 3d graphic으로 변환하여 모델링 한다. z-depth를 이용한 원근감을 표현하기 위한 특수 기법을 분석 연구하여 운동경기의 VR(virtual reality) simulation 배경 개발에 관한 연구를 한다. 본 연구를 통하여 현장감 있는 운동 경기 VR 배경을 구현 하여 스포츠 과학과 디자인학 발전에 기여하게 될 것이다.

Horseback riding, shooting, golf and other sports that make up the visuals, the background graphics in the game is an important factor influencing the outcome. But they need to play directly from the site is limited, and sports simulation games and the realistic representation of real-time operation since the fall of the background. In this paper, to overcome the limitations in the field for the game by converting pictures 3d graphic modeling. z-depth by using a special technique for expressing the perspective of the analysis of the sport and VR (virtual reality) simulation to study the background to the development. In this study, background realistic VR implementation of sport Journal of Sports Science and will contribute to the development.

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