Therapy Marketing Strategy for Recovering Heterogeneous Life Style of New Generation Workers

신세대 직장인들의 이질적인 삶의 회복을 위한 Therapy Marketing 전략

  • Bang, Hyo-Chan (Division of Information & e-Commerce, Wonkwang University) ;
  • Kim, Soo-Min (Division of Information & e-Commerce, Wonkwang University) ;
  • Lee, Hyun-Chang (Division of Information & e-Commerce, Wonkwang University)
  • 방효찬 (정보전자상거래학부, 원광대학교, 정보과학연구소) ;
  • 박수민 (정보전자상거래학부, 원광대학교, 정보과학연구소) ;
  • 이현창 (정보전자상거래학부, 원광대학교, 정보과학연구소)
  • Published : 2009.10.29

Abstract

With IT industry and communication network development, e-Commerce fields have been developed in a enormous scale. The technology development of e-Commerce serves a new working environment and arouses interests in changes of lifestyles. In this paper, we observe the consumer pattern of new generation consumers focused on e-Commerce marketing parts and propose a Therapy Marketing to recover the value of life transformed because of heterogeneous life.

IT산업과 통신기술의 발달과 더불어 오늘날 전자상거래 분야는 해를 거듭하며 실로 방대한 규모로 발전해왔다. 전자상거래 기술의 발달은 전혀 새로운 작업환경 및 보다 더 확장된 상거래 환경을 제공하며 현대인의 가치관, Lifestyle의 변화를 불러와, 결과적으로 현대의 젊은 세대 층에 새로운 사회적 Trend를 형성하기에 이르렀다. 본 논문 에서는 전자상거래 마케팅 분야에서 주목받는 소비집단인 신세대 직장인들의 소비 Trend와 사회전반적으로 형성된 개인주의적 성향이 가치관 변형에 끼치는 영향에 대해 조명하고, 사회구성원으로서 결여된 유대의식과 이질적 삶으로 인해 변형된 삶의 가치관 회복을 위한 Therapy Marketing을 제안, 분석한다.

Keywords