Proceedings of the Korean Institute of Information and Commucation Sciences Conference (한국정보통신학회:학술대회논문집)
- 2009.10a
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- Pages.647-650
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- 2009
A Research about Digital Texture for Photo Realistic Computer Graphic
Photo Realistic Computer Graphic 제작에 따른 Digital Texture 구현
- Eum, Young-Sik (Public Relations Department, Korea Aerospace Research Institute) ;
- Kim, Ji-Hong (Dept. of Visual Information Engineering, Dong-Eui University) ;
- Kim, Cheeyong (Dept. of Visual Information Engineering, Dong-Eui University)
- Published : 2009.10.29
Abstract
In recent years, an understanding and concern about the Photo Realistic CG increased while the CG industry grew. The overall understanding of a system, an output and algorithm, and etc. are needed in order to implement the Photo Realistic CG. Moreover, for the realistic output on CG, the texture task that it is logical the various environment condition according to the physical environment and time, and etc.s has to show. For carrying out the Photo Realistic CG texture task, the extensity of a texture, the physical properties, a material, and an environment, the various access and the logical analysis are needed. Analyzed data reaches the direct affect to the final product for expressing. The realistic ancient history site, and the cultural inheritance and industrial product will be implemented with the ground of the research of the upper part in the imaginary realistic world.
최근들어 CG산업이 성장하면서 Photo Realistic CG에 대한 이해와 관심이 증가하였다. Photo Realistic CG를 구현하기 위해서는 시스템의 전반적인 이해, 출력 및 알고리즘 등이 필요하다. 또한, CG상에서의 현실적인 출력을 위해서는 물리적 환경과 시간에 따른 다양한 환경 조건 등 논리적인 텍스춰 작업이 나타내어져야 한다. Photo Realism 텍스춰 작업을 수행하기에는 텍스춰의 공간성, 물리적 특성, 재질, 환경 및 다양한 접근과 논리적인 분석이 요구된다. 분석된 자료는 표현하고자 하는 최종 결과물에 직접적인 영향을 미친다. 위의 연구를 바탕으로 사실적인 고대역사 유적지, 문화유산 및 산업제품을 가상현실 세계에서 구현하였다.