색채 조화를 이용한 유치원 학생들의 미술 교육

Art Education of Kindergarten Students Using Color Harmony

  • 발행 : 2009.10.29

초록

본 논문에서는 유치원 학생들이 그린 그림을 대상으로 색채 조화를 설명하기 위한 과정을 설명한다. 먼저 그림들을 벡터 이미지로 변환하여 각각의 색들을 배치한다. 다음으로 색채 조화에 입각한 각각의 색들을 덧칠해봄으로서 색채의 조화 및 부조화를 알 수 있다. 본 논문은 미술 교육을 받는 학생들에게 색채를 어떻게 배치해야 하는지에 대한 전반적인 교육을 제공한다.

In this paper, we explains the process to illustrate the color harmony of the painting by kindergarten students. First pictures of each of the colors to be converted to a vector image is placed. Next, the color balance based on the re-paint colors, each color harmony and disharmony is known. This paper proposed an art education students how to place colors, whether to provide a general education.

키워드