Art Education of Kindergarten Students Using Color Harmony

색채 조화를 이용한 유치원 학생들의 미술 교육

  • Published : 2009.10.29

Abstract

In this paper, we explains the process to illustrate the color harmony of the painting by kindergarten students. First pictures of each of the colors to be converted to a vector image is placed. Next, the color balance based on the re-paint colors, each color harmony and disharmony is known. This paper proposed an art education students how to place colors, whether to provide a general education.

본 논문에서는 유치원 학생들이 그린 그림을 대상으로 색채 조화를 설명하기 위한 과정을 설명한다. 먼저 그림들을 벡터 이미지로 변환하여 각각의 색들을 배치한다. 다음으로 색채 조화에 입각한 각각의 색들을 덧칠해봄으로서 색채의 조화 및 부조화를 알 수 있다. 본 논문은 미술 교육을 받는 학생들에게 색채를 어떻게 배치해야 하는지에 대한 전반적인 교육을 제공한다.

Keywords