Research of the public service advertising using interactive media in public space

공공 공간에서 인터랙티브 미디어를 이용한 공익 광고 디자인에 관한 연구

  • Li, Cheng (Design & IT Graduate School, Dongseo Univ.) ;
  • Park, Sanghyun (Design & IT Graduate School, Dongseo Univ.)
  • 이정 (동서대학교 디자인 & IT 전문대학원) ;
  • 박상현 (동서대학교 디자인 & IT 전문대학원)
  • Published : 2009.05.22

Abstract

Interactive multi-media advertising is a new field with broad space of research coming into being with the emergence and extensive application of computer multi-media technology. This text analyzes the existing application in the advertisement of mutual media at first. Secondly analyze the public service advertisement design in the mutual media and public space. Through to in the public space, utilize to public service advertisement design and analysis of the mutual media, To characteristic and advantage of the mutual media, make the application of the public service advertisement to carry on research on the public space.

멀티미디어 인터랙티브 광고는 컴퓨터 멀티미디어 기술의 탄생과 광범위한 연구에 더불어 활용폭이 넓은 새로운 하나의 영역을 형성하게 되었다. 본 논문은 우선 기존의 인터랙티브 미디어 광고에 관한 분석을 연구하였고, 그 다음 인터랙티브 미디어와 공공 공간에서 공익광고의 디자인에 대한 분석을 진행하였다. 공공 공간에서 인터랙티브 미디어를 응용한 공익 광고에 대한 디자인과 분석을 통해, 인터랙티브 미디어가 가진 특징을 발견하고 차후 이 특성의 장점을 활용한 작품제작을 위한 기초 연구를 진행하였다.

Keywords