Proceedings of the Korean Society of Propulsion Engineers Conference (한국추진공학회:학술대회논문집)
- 2009.11a
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- Pages.257-265
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- 2009
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- 1975-342X(pISSN)
Improvement of the Flow Around Airfoil/Flat-Plate Junctures by Optimization of the Leading-Edge Shape
날개-평판 접합부에서의 날개 앞전 형상 최적화를 통한 유동특성 향상
- Published : 2009.11.19
Abstract
The present study deals with the leading edge shape on a wing-body junction to decrease a horseshoe vortex, one of the main factors to generate the secondary flow losses. The shape of leading-edge is optimized with design variables form the leading-edge shape. Approximate optimization design method is used for the optimization. The study is investigated using
본 논문에서는 2차유동손실을 일으키는 주요 요인 중의 하나인 말굽와류의 강도를 감쇄시키기 위해 일반적인 날개 앞전의 형상을 결정하는 변수를 정하고 이를 최적화 하였다. 근사최적설계 기법을 이용최적화를 수행하였다. 유동해석과 최적화 프로그램으로는
Keywords