한국정보처리학회:학술대회논문집 (Proceedings of the Korea Information Processing Society Conference)
- 한국정보처리학회 2008년도 추계학술발표대회
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- Pages.1280-1283
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- 2008
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- 2005-0011(pISSN)
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- 2671-7298(eISSN)
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멀티플레이 실시간 전략 시뮬레이션 게임을 위한 동기화 알고리즘들의 성능 평가
Performance Evaluation of Synchronization Algorithms for Multi-play Real-Time Strategy Simulation Games
- Min Seok Kang (Dept. of Computer Engineering, Graduate School of Hoseo University) ;
- Kyung Sik Kim (Dept. of Game Engineering, Hoseo University ) ;
- Sam Kweon Oh (Dept. of Computer Engineering, Hoseo University)
- 발행 : 2008.11.14
초록
MOG(Multiplayer Online Game)의 네트워크 성능은 네트워크 부하량과 사용자의 입력에 대한 반응속도로 측정 가능하다. 본 논문은 MOG의 일종인 실시간 전략 시뮬레이션 분야에서 게임 동기화에 이용되는 프레임 잠금(frame lock) 알고리즘과 게임 턴(game turn) 알고리즘을 소개하고 그 성능을 평가한 결과를 제시한다. 또한 동기화 알고리즘들을 쉽게 교체하여 효율적인 평가를 진행할 수 있는 MOG 서버 구조도 제시한다.
The network performance of MOGs(Multiplayer Online Games) can be measured by the amount of network loads and the response times on user inputs. This paper introduces a frame locking algorithm and a game turn algorithm that have been used for game synchronization in the area of RTS(Real-time Strategy Simulation) Games, a kind of MOG; the results of performance evaluation of these two algorithms are also given. In addition, a server architecture for MOG servers in which replacing synchronization algorithms can be done easily for pursuing efficient performance evaluation, is also introduced.
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