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Performance Evaluation of Synchronization Algorithms for Multi-play Real-Time Strategy Simulation Games

멀티플레이 실시간 전략 시뮬레이션 게임을 위한 동기화 알고리즘들의 성능 평가

  • Min Seok Kang (Dept. of Computer Engineering, Graduate School of Hoseo University) ;
  • Kyung Sik Kim (Dept. of Game Engineering, Hoseo University ) ;
  • Sam Kweon Oh (Dept. of Computer Engineering, Hoseo University)
  • 강민석 (호서대학교 대학원 컴퓨터공학과 ) ;
  • 김경식 (호서대학교 게임공학과 ) ;
  • 오삼권 (호서대학교 컴퓨터공학과)
  • Published : 2008.11.14

Abstract

The network performance of MOGs(Multiplayer Online Games) can be measured by the amount of network loads and the response times on user inputs. This paper introduces a frame locking algorithm and a game turn algorithm that have been used for game synchronization in the area of RTS(Real-time Strategy Simulation) Games, a kind of MOG; the results of performance evaluation of these two algorithms are also given. In addition, a server architecture for MOG servers in which replacing synchronization algorithms can be done easily for pursuing efficient performance evaluation, is also introduced.

MOG(Multiplayer Online Game)의 네트워크 성능은 네트워크 부하량과 사용자의 입력에 대한 반응속도로 측정 가능하다. 본 논문은 MOG의 일종인 실시간 전략 시뮬레이션 분야에서 게임 동기화에 이용되는 프레임 잠금(frame lock) 알고리즘과 게임 턴(game turn) 알고리즘을 소개하고 그 성능을 평가한 결과를 제시한다. 또한 동기화 알고리즘들을 쉽게 교체하여 효율적인 평가를 진행할 수 있는 MOG 서버 구조도 제시한다.

Keywords