Proceedings of the Korea Contents Association Conference (한국콘텐츠학회:학술대회논문집)
- 2008.05a
- /
- Pages.685-688
- /
- 2008
A study on RPG game character Design using Tang Dynasty Warrior cultural Prototype
당대(唐代) 무사 원형을 이용한 롤플레잉 게임 캐릭터 디자인 연구
- Yi, Sixiang (Design & IT Graduate School, Dongseo Univ.) ;
- Lee, Dong Hun (Design & IT Graduate School, Dongseo Univ.)
- Published : 2008.05.01
Abstract
Use the collection of Tang Dynasty warrior's image as a basic, and find the element to use. Analyse the RPG game character image's element, then put the warrior image's element into the game character design's process, in order to find a way to create a new game character.
당시대 무사의 이미지를 기초로 하여 그 조형 요소를 연구한다. 공통점을 분석하여 당시대 무사 조형 요소와 게임 캐릭터 디자인의 특성을 결합시켜 중국 온라인 게임에서 요구하는 새로운 게임 캐릭터 디자인의 이론적 근거를 제안한다.
Keywords