Proceedings of the Korea Contents Association Conference (한국콘텐츠학회:학술대회논문집)
- 2008.05a
- /
- Pages.182-186
- /
- 2008
Study on culture marketing in financial sector
금융권에서의 문화마케팅에 대한 연구
- Jeong, Eunjing (Seoul national graduate school, SCRI) ;
- Chio, kwang-woong (Seoul national graduate school, SCRI)
- Published : 2008.05.01
Abstract
Today, culture marketing is practically used in various industry. Specially, in the financial sector, such a marketing became more important and increasing. By finding out the reason and effect, find solution how industry and culture support and help each other as partner.
문화-마케팅이라는 이름으로 많은 산업분야에서 문화, 예술 컨텐츠들이 활용되고 있다. 특히, 금융권에서 그러한 움직임이 증가되고 있는데, 그 원인과 효과에 대하여 규명하고자 한다. 기업과, 문화, 예술의 활용이 서로 상생할 수 있는 방안에 대하여 모색해 볼 수 있다.
Keywords