A Preliminary study on the space marketing strategy following the consumer depending on ages

소비 연령층에 따른 공간마케팅 전략을 위한 기초조사연구

  • Kim, So-Yeon (Department of Housing and Interior design, Yonsei University) ;
  • An, Se-Yun (Department of Housing and Interior design, Yonsei University) ;
  • Lee, Hyun-Soo (Department of Housing and Interior design, Yonsei University)
  • 김소연 (연세대학교 주거환경학과) ;
  • 안세윤 (연세대학교 주거환경학과) ;
  • 이현수 (연세대학교 주거환경학과)
  • Published : 2008.10.24

Abstract

본 연구는 소비연령층에 따른 소비 형태와 기업의 공간마케팅 전략사례를 분석하고자 한다. 이를 통하여 실제 공간마케팅에 활용될 수 있는 방향을 제안할 수 있는 기초적 자료로서의 역할을 하는데 그 목적을 둔

Keywords