Proceedings of the Korean Society for Emotion and Sensibility Conference (한국감성과학회:학술대회논문집)
- 2008.10a
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- Pages.139-142
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- 2008
A Preliminary study on the space marketing strategy following the consumer depending on ages
소비 연령층에 따른 공간마케팅 전략을 위한 기초조사연구
- Kim, So-Yeon (Department of Housing and Interior design, Yonsei University) ;
- An, Se-Yun (Department of Housing and Interior design, Yonsei University) ;
- Lee, Hyun-Soo (Department of Housing and Interior design, Yonsei University)
- Published : 2008.10.24
Abstract
본 연구는 소비연령층에 따른 소비 형태와 기업의 공간마케팅 전략사례를 분석하고자 한다. 이를 통하여 실제 공간마케팅에 활용될 수 있는 방향을 제안할 수 있는 기초적 자료로서의 역할을 하는데 그 목적을 둔