한국콘텐츠학회:학술대회논문집 (Proceedings of the Korea Contents Association Conference)
- 한국콘텐츠학회 2006년도 춘계 종합학술대회 논문집
- /
- Pages.239-241
- /
- 2006
VoIP를 이용한 광고 방식
Advertisement method using VoIP Phone
- Kim, Chul (Chonbuk National Univ.) ;
- Lim, Pyung-Jong (JeonJu MBC) ;
- Hyun, Chul-Ju (Jeonbuk Science National Univ.) ;
- Jang, Se-Young (Chonbuk National Univ.) ;
- Kwak, Hoon-Sung (Chonbuk National Univ.)
- 발행 : 2006.05.26
초록
본 연구에서는 인터넷 전화기의 표시 창(LCD)을 이용하여 멀티미디어 광고를 수신 하고 저장할 수 있는 광고의 방식에 대하여 서술 하였다. 본 광고 서비스 모델은 광고를 위하여 인쇄되는 비용과 광고 전달비용을 절감할 수 있고, 실시간으로 광고를 소비자에게 전달하여 높은 광고 노출도를 가진다. 소비자는 수시로 개 폐업하는 지역의 업소에 관한 정보를 실시간으로 검색하여 이용할 수 있다. 따라서 본 연구에서는 구현된 VoIP 수신용 단말기를 기존의 통신망에 연결하여 하는 음성 및 광고 서비스에 관련하여 그 타당성을 입증하였다.
This research implemented VoIP phone for Advertisement service that used display(LCD) of internet telephone. If it is advertised using this advertisement service model, We don't make payment printing cost and delivering cost for advertisement. And the advertisement using VoIP phone can deliver to customers in real-time that high grade advertising exposure. The customer can use information about opening and closing store in real-time. Hence, in this paper we suggest more efficient advertisement technique using VoIP phone for Advertisement service.
키워드