Performance Prediction Methods and Combustion Characteristics of PE-GOX Hybrid Rocket Motor : Part I, Combustion Characteristics

PE-GOX 하이브리드 모터의 연소특성 및 성능 예측 기법 : Part I, 연소 특성

  • 윤창진 (한국항공대학교 항공우주 및 기계공학과) ;
  • 송나영 (한국항공대학교 항공우주 및 기계공학과) ;
  • 유우준 (한국항공대학교 항공우주 및 기계공학과) ;
  • 문희장 (한국항공대학교 항공우주 및 기계공학과) ;
  • 김진곤 (한국항공대학교 항공우주 및 기계공학과) ;
  • 성홍계 (한국항공대학교 항공우주 및 기계공학과)
  • Published : 2006.11.09

Abstract

An experimental investigation was conducted to study the combustion characteristics of Polyethylene-GOX hybrid motor. Several regression-rate models based on the length average were compared with the experiment data, postulating to treat the mass-addition rate of fuel almost constant to the mass rate of oxidize flowing into combustor.

Polyethylene-GOX 조합 추진제를 이용한 소형 하이브리드 로켓 모터의 연소 특성에 관한 연구를 수행하였다. 그레인 두께에 대하여 평균화된 여러 형태의 상관관계식을 실험 결과와 비교하였으며, 연료 발생율은 연소실로 유입되는 산화제 유량율에 대하여 크게 변화지 않는 것으로 나타났다.

Keywords