The Play Element in Digital Contents

콘텐츠의 유희요소

  • 하동원 (우송대학교 게임멀티미디어학과) ;
  • 이창조 (우송대학교 게임멀티미디어학과)
  • Published : 2005.05.01

Abstract

The following describe a two step process. First, individuals respond to a stimulus. Then acceptance of that stimulus is converted to logical and abstract contents. The content must have a stimulus. In this paper, we make a study of the intrinsic meaning of play element. And we analyze examples that appear in contents of play element.

우리가 콘텐츠를 수용하는 과정은 크게 두 단계로 이루어진다. 먼저 감각적인 것들을 받아들인 후 이들을 논리적이며 추상적인 것으로 변환하여 수용한다. 그러므로 콘텐츠는 필수적으로 감각적인 것들을 가져야만 한다. 이 글에서는 유희요소의 본질과 의미를 연구하고 그들이 콘텐츠에 어떤 형식으로 나타나는지에 대한 사례를 분석하였다.

Keywords