Proceedings of the Korea Contents Association Conference (한국콘텐츠학회:학술대회논문집)
- 2005.05a
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- Pages.280-284
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- 2005
The Play Element in Digital Contents
콘텐츠의 유희요소
- Ha Dong-One (Woosong Univ.) ;
- Lee Chang-Jo (Woosong Univ.)
- Published : 2005.05.01
Abstract
The following describe a two step process. First, individuals respond to a stimulus. Then acceptance of that stimulus is converted to logical and abstract contents. The content must have a stimulus. In this paper, we make a study of the intrinsic meaning of play element. And we analyze examples that appear in contents of play element.
우리가 콘텐츠를 수용하는 과정은 크게 두 단계로 이루어진다. 먼저 감각적인 것들을 받아들인 후 이들을 논리적이며 추상적인 것으로 변환하여 수용한다. 그러므로 콘텐츠는 필수적으로 감각적인 것들을 가져야만 한다. 이 글에서는 유희요소의 본질과 의미를 연구하고 그들이 콘텐츠에 어떤 형식으로 나타나는지에 대한 사례를 분석하였다.
Keywords