대학 커뮤니티 사이트 활성화를 위한 사용자 연구

A Study on the User for Activation of University Community Site

  • 발행 : 2005.05.01

초록

대학 커뮤니티사이트는 온라인상에서의 대학 구성원간의 커뮤니케이션을 위한 중요한 수단이 될 뿐만이 아니라 구성원의 만족감을 통해 대학의 인지도를 향상시킬 수 있는 잠재적인 요소로 사용될 수 있다. 대학커뮤니티사이트의 컨텐츠는 주 사용고객이 20대임에도 불구하고 기본적 기능을 가진 컨텐츠들로 구성되어 있다. 이러한 사용자의 요구에 맞지 않는 컨텐츠의 서비스로 인하여 대학 커뮤니티 사이트는 활성화가 되지 않고 있는 것이다. 따라서 대학 커뮤니티 활성화를 위해서는 먼저 대학 커뮤니티사이트의 현황을 분석하고 20세$\sim$27세로 구성된 학생, 즉 N세대의 특징을 연구할 필요가 있다.

The university community site can be used as a potential element to improve the recognition of the university through the satisfaction of the members of the university with using it as well as an important means for communication on the line among the members. In spite that the community site is used by the users in the twenties at university, it consists of the contents with only basic functions. Consequently it is necessary to find out the different traits of the users to make the university community site active. Therefore, this study aims at analyzing the reality of the university community site and finding out the characteristics of the university students characterized as N-generations

키워드