Proceedings of the Korea Contents Association Conference (한국콘텐츠학회:학술대회논문집)
- 2005.11a
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- Pages.523-528
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- 2005
Design and Implementation of a Health Care System using Tangible Interface
텐저블 인터페이스를 이용한 건강관리 시스템 설계 및 구현
- Kim Kyu-Jong (Division of Multimedia, Sungkyul University) ;
- Shin Ki-Bo (Division of Multimedia, Sungkyul University) ;
- Lee Byung-Joo (Division of Multimedia, Sungkyul University) ;
- Choi Kyung-Sub (Division of Multimedia, Sungkyul University) ;
- Choi Young-Mee (Division of Multimedia, Sungkyul University) ;
- Choo Moon-Won (Division of Multimedia, Sungkyul University)
- 김규종 (성결대학교 멀티미디어학부) ;
- 신기보 (성결대학교 멀티미디어학부) ;
- 이병주 (성결대학교 멀티미디어학부) ;
- 최경섭 (성결대학교 멀티미디어학부) ;
- 최영미 (성결대학교 멀티미디어학부) ;
- 주문원 (성결대학교 멀티미디어학부)
- Published : 2005.11.01
Abstract
In this paper, we designed and made a bicycle with tangible interface using a game to make a tangible interface for health-care system. In particular, through a survey of the preference of users, we have showed a tangible machine which is possible to recognize users' control as a form of tangible interface, have presented the controllable method of a game contents, have provided the contents reality maximized using game AI and game physics.
본 연구에서는 사용자의 제어를 인식하는 텐저블 머신을 제작하기 위하여 게임 형식의 콘텐츠를 제어할 수 있는 기술을 제시한다. 특히 설문 조사를 통해 헬스기기에 반영할 사용자 콘텐츠 선호도를 분석하여, 게임인공지능과 게임물리 기술을 활용한 체감형 게임 개발로 현실성을 극대화시킨 건강관리 시스템을 설계하고 구현하였다.
Keywords