Deformation Method for the 3D Character Using Morphing of Implicit Primitive

음함수 프리미티브의 모핑을 이용한 3D 캐릭터 변형 방법

  • Published : 2005.11.01

Abstract

This paper uses the morphing of an implicit primitives to Deformation of a 3D Character, Unlike existing a 3D Deformation method, We try to propose the method to express efficiently a deformation step of the character through to modify a parameter value of an implicit primitives. The corresponding point of an each character can produce automatically uses the 3D coordinate about a center point of the primitive which organizes the character. A character coordinate among frames can produce medium through the between. A character deformation method to be proposed can be utilized efficiently for a growth step simulation of plants and animals.

본 논문은 음함수 프리미티브의 모핑을 이용한 3D 캐릭터의 변형을 효과적으로 표현할 수 있는 방법을 제안하고자 한다. 기존의 3D 변형 방법과 달리 음함수 프리미티브의 파라미터 값만을 조정함으로써 캐릭터의 변형 과정을 간단하고 자연스럽게 표현할 수 있도록 한다. 각 캐릭터의 대응점은 캐릭터를 구성하는 프리미티브의 위치를 이용해 자동적으로 생성될 수 있도록 하고, 중간 프레임의 캐릭터에 대한 프리미티브의 중심점 좌표는 보간을 통하여 생성하도록 하였다. 제안된 캐릭터 변형 방법은 동식물의 성장과정 시뮬레이션에 효과적으로 활용될 수 있다.

Keywords