A Study on Effective Optimization by Comparison with FMQ of Real-time Rendering for Variable Surface Formats

다양한 텍스처 형식에 따른 실시간 렌더링의 FMQ 비교를 통한 효과적인 최적화(Optimization) 기법에 관한 연구

  • 채헌주 (공주대학교 영상예술대학원 게임멀티미디어) ;
  • 유석호 (공주대학교 게임디자인학과) ;
  • 경병표 (공주대학교 게임디자인학과)
  • Published : 2005.11.01

Abstract

Textures used in the game and VR environments with real-time rendering technology have different results according to used texture format supported video card. We propose some ideas for the texture using method by comparison with Frame Rate, Video Memory, and Quality.

실시간 렌더링(Real-Time Rendering) 기술을 사용하는 게임 및 가상현실 환경에서 3차원 데이터를 처리할 때, 텍스처는 그래픽 카드에서 지원하는 텍스처의 형식에 따라 다른 결과를 가져온다. 이 텍스처 형식에 따라 발생되는 결과를 토대로, Frame Rate, Video Memory, Quality를 비교하여 텍스처 사용에 대한 최적의 방법을 찾는 데 필요한 자료를 제시하고자 한다.

Keywords