Social Responsibility Issues Facing KEPCO in the Era of CSR

기업의 사회적 책임시대에 있어 한전의 과제

  • Published : 2004.05.01

Abstract

Concerning the circumstance of corporate management, which is the appearance of various stakeholder and the possibility of widespread in irresponsible rumours, the objective rating a company in more highly emphasized in these time. According to the situation, various measures are being suggested. One of those efforts, environmental, sustainable, or corporate social responsible(CSR) aspects, which are based on the environmental risk reduction capability are regarded as an important component. In this study, we reviewed the CSR, which is most important Survival factor to the KEPCO's sustainability and some issues are suggested to maximize the KEPCO's corporate value.

최근 기업경영 환경에는 다양한 이해관계자의 등장과 인터넷의 발달에 따른 무책임한 악성루머 정보 유포 가능성의 대두로 객관적 기업평가의 중요성이 더욱 높아지고 있다. 이에 따라 최근에는 다양한 기업평가 방식이 개발 적용되고 있다. 이중 가장 두드러지는 것이 기업의 환경경영 능력과 이를 근간으로 하는 지속가능성 혹은 기업의 사회책임경영의 등장이다. 이 논문은 한전의 지속가능성을 위해 중요한 것으로 여겨지는 기업의 사회책임을 통한 기업평가 방식에 대해 살펴보고, 이 측면에서 한전의 기업가치를 극대화하기 위한 장기 단기 과제를 도출해 보기로 한다.

Keywords