CPS and Competitive Effect in Japan

일본 사업자 사전선택제 도입과 경쟁효과

  • Published : 2002.11.01

Abstract

Carrier Pre-Selection (CPS) was introduced to Japan in May 1, 2001. CPS reduced telephone charges from minimum of 3.4% to maximum of 12%. But due to competitive marketing by telecommunication companies like NTT, KDDI and Japan Telecom, resulted reduction of revenue.

일본의 경우 지난 2001년 5월부터 사업자 사전선택제도를 시행하고 있다. 사전선택제 실시는 전화사업자간 최저 3.4%에서 최대 12%까지 요금인하 효과를 가져왔다. 그러나 기업간의 요금인하 경쟁, 판매촉진 비용의 증가등은 주요 사업자인 NTT 그룹, KDDI 그리고 일본텔레콤 둥의 수익성을 대폭 감소시킨 것으로 나타났다.

Keywords