Design of Magnetic Circuit Obtained with Reluctance Torque in Line-start Permanent

릴럭턴스 토크 확보를 위한 단상 유도형 동기기의 자기회로 설계

  • 오영진 (창원대학교 전기공학과) ;
  • 남혁 (창원대학교 전기공학과) ;
  • 정승규 (창원대학교 전기공학과) ;
  • 홍정표 (창원대학교 전기공학과) ;
  • 정태욱 (LG전자 디지털 어플라이언스 사업본부 연구소) ;
  • 백승면 (LG전자 디지털 어플라이언스 사업본부 연구소)
  • Published : 2002.07.10

Abstract

This study investigaties magnetic circuit design of the Line-Start Permanent Magnet Synchronous Motor (LSPM) for advanced reluctance torque in steady state. Back-emf and d-/q-axial inductance is analyzed by using 2 dimensional Finite Element Method (FEM). These results are reflected characteristic analysis of LSPM.

Keywords