Efficient Estimation System using User Profile from Web-based Remote Education

웹 기반 원격교육에서 사용자 프로파일을 이용한 효율적인 평가시스템

  • Published : 2000.05.01

Abstract

Recently, though there are many REES(Remote Education Estimation Systems), they have some tied and complete testing method not considering for the student individual specification and characteristic. This paper proposes the education model of the distributed asynchronous communication method which making a test without me and place limits using web estimation system from problem bank database, and attach effective method could improve student achievement, quality of estimation later problem filtering using user profile in order to consider the student individual difference and characteristic that not considered pre-Remote Education Estimation Systems. This is a adaptive DAC method improving the pre-DAC method.

현재 인터넷을 활용한 웹에서의 원격 교육평가시스템은 많이 나와있으나, 학생 개개인의 특성과 성향을 고려하지 못하고 일괄적이고 전체적인 평가만을 실시하고 있는 실정이다 본 논문은 문제은행 데이터베이스를 구축하여 웹을 통해 학생이 시간과 장소의 제약 없이 평가를 실시할 수 있는 비동기 분배 커뮤니케이션(Distributed Asynchronous Communication)방법의 교육모델에 덧붙여서, 기존의 원격 교육평가 시스템에서는 소홀히 다루었던 학생의 개인차와 특성을 고려한 사용자 프로파일을 이용하여 문제를 필터링한 후 출제하여 평가의 질적인 향상 및 학생의 학력을 향상시키는 효과적인 방법을 제시한다. 이것은 DAC 방식을 발전시킨 적응력 있는 DAC 방식이라 한다.

Keywords