한국기술사회:학술대회논문집 (Proceedings of the Korean Professional Engineer Association Conference)
- 한국기술사회 1992년도 제22회 한일기술사 합동 Symposium자료
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- Pages.143-150
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- 1992
환일본해(동해) 권교통체계네트워크
The Japan Sea (The Eastern Sea) Rim Traffic System Network
초록
환일본해(동해)권는 EC등과 같이 정치ㆍ경제 문화적인 면으로 하나의 이념하에서 형성된 권역은 아니다. 현재, 특히 냉전 후, 일본은 대안제국과 지방자치체나 민간의 레벨에서, 우의적인 면에서 경제적인 면으로 교류가 넓어지고 있다. 앞으로 국제적인 경제를 중심으로 한 권역을 형성하기 위해서는 그 골격이 될 국제교류네트워크와 교통기관별 교통체계의 확립과 정비의 추진이 불가피한 것이다. 이를 위해서는 각국의 국토계획ㆍ지역계획의 수정이 기본이 되고, 기술적으로는 국제해협등의 해양토목기술에 관한 연구와 개발, 그리고 고속도로와 고속철도의 구축기술이 연구와 자동차ㆍ전차등의 차량개발이 중요한 과제가 된다. 이번에는 이들의 교통체계와 교통시스템의 꿈에 대하여 기술자의 눈으로 본 방책등을 제기한다.
“The Japan Sea Rim Nations” is not one that was formed under a specific idea, as in the case of the European Community, in the respect of politics, economy and culture. At present, in particular after the Cold War, Japan has extended exchange on regional and private levels with the countries located on the other side of the Japan Sea from the first stages of friendship to economic relationships. In the future, it is necessary to promote the establishment of an international exchange network and traffic system for each of the traffic facilities in order to build up the Block that will mainly contribute to the economies of countries and regions in the area. For that purpose, it Is fundamental to reexamine the national land planning and the local development planning of each of the countries. From the standpoint of technology, the issues to be looked into are : study and development on marine civil engineering such as structures over straits : study and development on the construction engineering of express ways and express rail roads : development of vehiclessuch as cars and trains ; I propose approaches to my vision of these traffic systems from my standpoint as an engineer in this paper.
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