A study on the development of high performance graphics system for simulation

Simulation을 위한 고성능 그래픽 시스템의 개발에 관한 연구

  • 노갑선 (서울대학교 공과대학 제어게측공학과) ;
  • 박재현 (서울대학교 공과대학 제어게측공학과) ;
  • 장래혁 (서울대학교 공과대학 제어게측공학과) ;
  • 박정우 (서울대학교 공과대학 제어게측공학과) ;
  • 구경훈 (서울대학교 공과대학 제어게측공학과) ;
  • 이재영 (서울대학교 공과대학 제어게측공학과) ;
  • 권욱현 (서울대학교 공과대학 제어게측공학과)
  • Published : 1992.10.01

Abstract

In this paper, a high performance graphics system is suggested and its hardware architecture and software structure are described. The developed graphics system is a multi-processing system that uses 6 i860 RISC CPU's and supports PHIGS language in a hardware level. The software is programmed with respect to the graphics pipeline and the software modules are distributed into each processor for the optimization of the performance. The implemented graphics system can draw about 100,000 3D polygons second.

Keywords